Sabtu, 21 April 2012

Mengidam Nak Pegang Ijazah

Actually kawan2, bila mlm menjelang lebey2 lagi mata lak x mo tido, mulalah idea mencurah2 and rajinnya nk mengupdate blog nie. Ternyata mmg aku nie jenis suka tido lambat since anak dara lagi (time keje tido cepat lau x lebam n lemau aku di opis).. Juz kat entry midnite nie nak share about idaman nk genggam degree.

Aku bukan nya pandai sgt blaja sgt kt skool dulu. Hanya ala kadar n cukup2 makan jew. Markah dlm skool ok gak lah tapi lau subjek matematik emmm alamatnya markah mmg hampeh (asyik kantoi). Nak katakan aktif sgt koko kt skool bley lah tp aku ni mmg kaki merewang dulu. Standard time budak2 mentah. Baru nk kenal Life.

Arwah abah aku mmg garang tapi mak sporting. So bila time PMR mmg malas blaja. Akibatnya rezults nah amik kau kantoi. Naik aliran sastera form 4 lagi kuat main2. Bila dah insaf form 5 baru nk blaja. Akhirnya aku dpt gred 2 dlm SPM. So offer sambung blaja byk tp smua x leh gi (arwah abah x bg g jauh). Bila dah keje 7 years, kawen 2 years lum ada anak ag, timbul minat studi lik. Alhamdulillah dpt offer dari UM utk aku amik diploma dalam bidang Human Resources. Siang malam aku mimpi nak pegang segulung ijazah. Maybe rezeki pas nie kot. Tp siyes aku katakan blaja n keje in one time mmg rasa penat sgt tp azam tetap kuat. So smoga mimpi aku akan jadi nyata lah kan.Hope kawan2 doakan saya di masa hadapan. Mana tau maybe nak amik Degree esok, ada jugak rezeki peknen. Mudah mudahan, amin. Apapun rezeki ni utk keluarga saya. So kawan2 yang ada peluang sambung studi, smoga sukses. All the best u olls.




Gambar menjadi Pembakar Semangat
ihsan Google Pic



Yeahhhhh berjaya akhirnya
ihsan Google Pic


Tempat Aku Studi Skunk

1 ulasan: