Jumaat, 27 April 2012

dugaan dulu, then appointment

Semalam, memang ari yg penuh dugaan wat aku n hubby. Start dari pagi nak g keje hinggalah waktu petang. Mengalahkan owg yg bekerja plak padahal hubby mmg cuti dan aku terpaksa meminta cuti last minute. Rasa macam nak grrrrrrrrrr jew tapi kena bersabar.ni tandanya allah sayangkan kita dan uji hati kita mampu atau x.

So criter ni bunyiknya lebey kurang mcm nie lah. pagi hubby aku mcm biasa akan hantar aku g keje. smlm aku bertolak dari KL umah mak aku. Seawal pagi kul 7 kita owg dah kuar. Mmg dah target nak sampai opis before kul 8stgh (x mo punch kad lambat)..then baru appointment kat spital pusrawi KL. nak jumpa doc plak kul 11 pagi. lagi rasa nak grrrrrrrrrr again. Tup2 bila nak dekat sampai kat persimpangan alamanda gear kereta proton kami problem dan skru plak bole tanggal. Adoi mak. Lagi rasa nk pitam dan muntah. Bajet nk sampai cepat alih2 x jadi g keje langsung.

Aku pon dan hubby dah jadi model jalan plak pagi tue sambil dok menunggu ON TOW dtg ambil kami dan bawa kreta ke Kuala Lumpur. Dlm tunggu punya tunggu (dkt 45 minit jadi minah pacak/mat pacak) sempat aku melayan mata coz dah start pening. Hubby pon ada sikit muka stress + x puas ati. Nasib aku soh dia relaks dan kool sekejap. X lama pas tue ON TOW pon datang. Aku n hubby jadi ala2 trafik kat tepi jalan coz x mo kreta lain berlonggok2 nak menyibuk tengok kreta kami. Akhirnya kereta kami pon selamat di ON TOW. Hubby pon follow that mamat lik KL. Dan aku terus menunggu teksi (fuhhh pecah peluh kat bawah matahari jadi minah pacak ag)

Tepat kul 11 am teksi pon smpai (siksa nunggu teksi mmg hampeh). Aku on the way terus lik KL dan terus ke spital Pusrawi. Charge tambang standard RM50.00. Syukur sangat baru lepas dapat gaji lau x nganga aku nak bayar duit teksi. Dah selesai check up kat spital, tepat kul 2ptg hubby call and bagitau kereta semuanya ok. Dah repair. Hanya pin dlm gear yang tercabut tapi aku yg tercabut kaki nunggu teksi hanya allah sahaja yang tahu.

Apapun thanks sangat kat hubby coz bagi kerjasama kat aku. Memang hubby sorang yang carring. Moral of this story is, setiap dugaan yang datang tue kita kena tabah hadapinya dengan tenang dan jangan cepat mengelabah. Buat selamba jew, heheeeee. Itulah tanda kasih sayang allah pada kita sebagai umatnya. Thanx to ALLAH coz helping me in watever situations. Alhamdulillah....










Tiada ulasan:

Catat Ulasan