Khamis, 12 April 2012

AL Fatihah Buat Arwah Ayahanda Ku...

Setiap kenangan pahit, mmg menjadi sejarah dlm hidup kita...Walau beribu tahun menjelang tapi kenangan takkan mungkin kita lupakan. Ayah dan Ibu itulah permulaan kami..Kata2 dari lagu Allahyarham Sudirman Haji Arshad mmg ada benarnya. Selagi masih bernyawa ibu dan ayah kita, berbaktilah kpd mereka selagi hayat dikandung badan..

Tahun 2011, bln ramadhan merupakan kenangan pahit wat aku. Setelah lebih 10 tahun aku terpisah dgn ayah tercinta, tiba2 aku dikejutkan abah tiada lagi di dunia ini tanggal 20 Ogos 2011 bersamaan 20 Ramadhan. Patah hati ku dan kecewa tatkala mengenangkan hajat nak beraya dgn arwah x kesampaian. Namun kita hanya merancang Allah jua yg menentukan. Arwah abah ku menghembuskan nafas terakhir pada 7.20 mlm sblm sempat berbuka puasa. Arwah mengalami Sakit Dada dan sukar utk bernafas. Namun aku redha pemergian dia walaupon aku x sempat nk sujud mohon ampun dan maaf dkt arwah.

Alhamdulillah arwah sempat menelefon ku pada bulan Mei dan telah lama ampunkan dosa2 ku semuanya.. Aku mmg sayangkan arwah abah dan mak aku. Selagi hayat mak aku masih ada akan aku jaga mak sebaiknya krn itulah HARTA aku yg tinggal.  AL Fatihah wat ayahanda ku ALLAHYARHAM KASSIM BIN WALI MUHAMMAD. Smoga abah ditempatkan disisi orang2 yang soleh. Amin..

Anakmu ini tetap merindui mu selalu...


Nota Pendek : Kenangan sepasang Baju Melayu Biru tidak mungkin akan ku lupakan...

1 ulasan:

  1. kasih sejati ibu dan ayah itulah kasih abadi sampai ke akhir hayat....

    BalasPadam